• per 1 mėnesį nuo skundžiamo akto paskelbimo ar gavimo dienos;
• per 2 mėnesius, kai baigiasi įstatymo nustatytas terminas klausimui išspręsti ar sprendimui priimti ir subjektas vilkina atlikti tokius veiksmus;
Lietuvos administracinių ginčų komisijai įstatymai suteikia teisę atnaujinti skundo (prašymo) padavimo terminą. Jeigu pareiškėjas praleido įstatymo nustatytą terminą skundui paduoti, jis gali kreiptis į Komisiją su prašymu praleistą terminą atnaujinti (Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo 9 str. 1). Prašyme dėl praleisto termino atnaujinimo jis turi nurodyti termino praleidimo priežastis ir pridėti įrodymus, patvirtinančius nurodytas priežastis. Kartu su šiuo prašymu Komisijai turi būti paduodamas ir skundas (prašymas).
Kaip turi būti surašytas skundas (prašymas)?
Skundas (prašymas) Lietuvos administracinių ginčų komisijai paduodamas raštu per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, pašto siunta, tiesiogiai. Elektroninių ryšių priemonėmis paduodamas skundas (prašymas) turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, išskyrus atvejus, kai jis paduodamas per E. pristatymo sistemą. Skunde (prašyme) turi būti nurodyta:
Komisijos, kuriai skundas (prašymas) paduodamas, pavadinimas;
Pareiškėjo (asmuo, kuris paduoda skundą) vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (įmonės kodas), gyvenamoji vieta (buveinė), jeigu pareiškėjas turi, - elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai, taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas, jeigu žinoma, - atstovo elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
atsakovas - viešojo administravimo subjekto, kurio veiksmai skundžiami, pavadinimas (vardas, pavardė), buveinė, jeigu žinoma, - ir viešojo administravimo subjekto elektroninio pašto adresas, telefono ir fakso numeriai, kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
trečiojo suinteresuoto asmens (to, kurio teisėms ar pareigoms Komisijos sprendimas gali turėti įtakos) vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (kodas, jei žinoma), gyvenamoji vieta (buveinė), jeigu žinoma, - ir elektroninio pašto adresas, telefono ir fakso numeriai, kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas) ar aktas (sprendimas), jo įvykdymo (priėmimo) data;
aplinkybės, dėl kurių, pareiškėjo manymu, atsakovo veiksmas (neveikimas) ar sprendimas yra neteisėtas ar nepagrįstas, ir tai patvirtinantys įrodymai (dokumentai);
suformuluotas konkretus pareiškėjo reikalavimas, pagal Komisijos kompetencija. Komisija tenkindama skundą gali priimti vieną iš Ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo 20 str. 1 d. 2 - 3 p. nurodytų sprendimų;
pridedamų dokumentų sąrašas;
pareiškėjo pageidavimas dėl bylos nagrinėjimo rašytinio proceso tvarka;
skundo (prašymo) surašymo vieta ir data.
Skundą (prašymą) turi pasirašyti pareiškėjas ar jo atstovas. Jei skundą (prašymą) pasirašo atstovas, prie skundo (prašymo) turi būti pridedamas dokumentas, patvirtinantis atstovo teisę atstovaujamojo vardu pasirašyti ir paduoti skundą (prašymą)Komisijai.
Prie skundo (prašymo) pareiškėjas turi pridėti skundžiamą aktą (sprendimą), taip pat dokumentus ir kitus įrodymus, kuriais pareiškėjas įrodinėja savo reikalavimo pagrįstumą.
Nuo 2022 m. sausio 1 d. atsiradus galimybei paduoti skundą per E. pristatymo sistemą, prašome vadovautis šiuo E. siuntų pristatymo sistemos naudotojo vadovu:
E. siuntų pristatymo sistemos naudotojo vadovas
Atsisiųsti skundo formos pavyzdį
Skundo pavyzdys su paaiškinimais
Skundo forma asmenims su negalia
Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų bei skundų nagrinėjimo Lietuvos administracinių ginčų komisijoje taisyklės.
Atnaujinimo data: 2025-02-06