Vežėjui taikyta poveikio priemonė proporcinga
*Asociatyvi nuotrauka
Lietuvos administracinių ginčų komisija (Komisija) 2024 m. lapkričio 15 d. išnagrinėjo administracinį ginčą pagal vežėjo skundą dėl Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) sprendimo, kuriuo bendrovei taikytos poveikio priemonės – sustabdytas išduoto vadovaujančio asmens profesinės kompetencijos pažymėjimo galiojimas, pareiškėjas informuotas, kad transporto vadybininko nepriekaištingos reputacijos praradimas 12 mėnesių laikotarpiui – panaikinimo ir priėmė sprendimą, kuriuo atmetė skundą kaip nepagrįstą.
LTSA pakartotinio transporto vadybininko reputacijos vertinimo metu nustatė, kad vežėjo vairuotojai Europos Sąjungos valstybėje narėje yra padarę 2016 m. kovo 18 d. Komisijos reglamento (ES) 2016/403, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1071/2009 papildomas sunkių Sąjungos taisyklių pažeidimų, dėl kurių kelių transporto įmonė gali prarasti nepriekaištingą reputaciją, klasifikacija ir kuriuo iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB III priedas (Reglamentas (ES) 2016/403) I priede nurodytų sunkiausių pažeidimų. Komisija padarė išvadą, kad LTSA, įvertinusi ginčui taikytiną teisinį reglamentavimą, atsižvelgdama į klausimynuose nustatytų sunkiausių (SSP) pažeidimų (pvz. vairuotojai vairavo naudodami suklastotą vairuotojo kortelę, kasdieninės vairavimo trukmės viršijimo pažeidimai) skaičių, priėmė teisėtą ir pagrįstą sprendimą, kuris, priešingai nei teigia pareiškėjas, neprieštarauja Transporto kodekso 84 straipsnio 3 dalies 1 punktui ir atitinka Reglamento (ES) 2016/403 I priedo apibrėžtį.
Komisija dėl pareiškėjo skundo argumentų sprendė, kad antrame klausimyne nurodytas sunkių pažeidimų vidutinis skaičius yra tik 1,9 vienai transporto priemonei, neturi esminės reikšmės, kadangi antro patikrinimo metu nustatyta net 16 sunkiausių pažeidimų, kurie, atsižvelgiant į Reglamento (ES) 2016/403 I priede pažeidimų suskirstymo pagal sunkumą kategorijas, laikytini pavojingesniais už labai sunkius pažeidimus. Komisija sutiko su atsakovo argumentu, jog vertinant priešingai, susidarytų situacija, kai labai sunkūs pažeidimai yra pavojingesni, nei sunkiausi, kurie ir yra pavojingiausi gyvybei ir sveikatai bei sąžiningai konkurencijai pagal Reglamentą (ES) 2016/403. Komisijos vertinimu, atsakovas laikėsi ūkio subjekto veiklos patikrinimo procedūros, nustatytus pažeidimus pildė klausimynuose ir už nustatytus pažeidimus pareiškėjo atžvilgiu taikė proporcingą poveikio priemonę.
Poveikio priemonė įsigalios nuo administracinio sprendimo įsigaliojimo dienos.
Priimtą sprendimą per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo bylos šalys turi teisę apskųsti Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.
Atnaujinimo data: 2024-11-18
Taip pat skaitykite:
Keičiasi Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriaus adresas
Lietuvos administracinių ginčų komisijoje lankėsi Panevėžio kolegijos Teisės programos studentai
Keičiasi Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriaus adresas